قدرت سپاه پاسداران در مواجهه با دشمن صهیونیستی و آمریکا، حس غرور و پیروزی را در میان طرفداران بی‌شمار جبهه مقاومت متبلور ساخت. وقوع عملیات وعده صادق ۲، ضمن آن‌که قدرت سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در مواجهه با دشمن صهیونیستی و اصلی‌ترین حامی آن، یعنی آمریکا را در برابر دیدگان وحشت‌زده نتانیاهو، بایدن و دشمنان […]


قدرت سپاه پاسداران در مواجهه با دشمن صهیونیستی و آمریکا، حس غرور و پیروزی را در میان طرفداران بی‌شمار جبهه مقاومت متبلور ساخت.

وقوع عملیات وعده صادق ۲، ضمن آن‌که قدرت سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در مواجهه با دشمن صهیونیستی و اصلی‌ترین حامی آن، یعنی آمریکا را در برابر دیدگان وحشت‌زده نتانیاهو، بایدن و دشمنان امنیت منطقه جلوه‌گر کرد، حس غرور و پیروزی را در میان طرفداران بی‌شمار جبهه مقاومت در سراسر جهان متبلور ساخته است.

سکوت معنادار برخی رسانه‌های صهیونیستی در قبال این عملیات بزرگ و اعتراف بسیاری از استراتژیست‌ها و رسانه‌های غربی مبنی بر شکست سهمگین صهیونیست‌ها در این آوردگاه، حکایت از تحولی شگرف در میدان نبرد با تل‌آویو و واشنگتن دارد. رسانه‌های منطقه نیز با تمجید از قدرت بلاتردید جمهوری اسلامی ایران و جبهه مقاومت، به بررسی شکست سهمگین رژیم صهیونیستی در این عملیات بزرگ پرداختند.

شوک بعد از سرمستی
پاسخ موشکی ایران به تجاوزگری رژیم صهیونیستی بازتاب گسترده‌ای در روزنامه‌های منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای عربی داشت. روزنامه سراسری عمان در صفحه نخست خود با عنوان «ایران، اسرائیل را موشک‌باران کرد» تصویری از اصابت موشک‌ها به نقاط مختلف فلسطین اشغالی را منتشر کرد و نوشت: ایران با بارانی از موشک‌های بالستیک، اسرائیل را هدف قرار داد و این حمله در پاسخ به ترور (سید) حسن نصرا…، دبیر‌کل حزب‌ا…؛ اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی حماس و یکی از فرماندهان سپاه ایران (شهید نیلفروشان) صورت داد. این روزنامه افزود که سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران تهدید کرد که اگر اسرائیل دست به اقدامی بزند، با «حملات کوبنده» مواجه خواهد شد. روزنامه الوطن بحرین نیز تیتر نخست خود را به پاسخ موشکی ایران اختصاص داد و نوشت که ایران صد‌ها موشک به اسرائیل شلیک کرد و اردن به حالت آماده‌باش درآمد.

روزنامه سعودی الشرق الأوسط، در تیتر نخست خود با عنوان «ایران انتقام می‌گیرد»، تصاویری از اصابت موشک به نقاط مختلف فلسطین اشغالی در کنار تصویری از صهیونیست‌هایی که وحشت‌زده در مکانی پناه گرفته و موشک‌ها را تماشا می‌کردند، منتشر کرد و نوشت: ایران شب گذشته صد‌ها موشک بالستیک به اسرائیل شلیک کرد.

روزنامه القدس العربی نیز با تیتر «ایران، اسرائیل را موشک‌باران کرد» تصاویری از موشک‌های ایران در آسمان فلسطین اشغالی در کنار صهیونیست‌های وحشت‌زده در خیابان، پشت خودرو‌ها و اتوبوس‌ها، منتشر کرد. روزنامه الجریده کویت با تیتر «ایران، اسرائیل را موشک‌باران کرد» نوشت که تهران انتقام هنیه و نصرا… را با شلیک بیش از ۲۵۰ موشک بالستیک به اسرائیل، گرفت.

روزنامه الأخبار لبنان صفحه نخست خود را به انتشار تصویر بزرگی از موشک‌های ایران بر فراز برج‌های تل‌آویو اختصاص داد و نوشت: «شوک بعد از سرمستی».

روزنامه الشرق لبنان نیز با تیتر «شلیک بیش از ۲۵۰ موشک ایرانی به اسرائیل» با فرار میلیون‌ها اسرائیلی به پناهگاه‌ها اشاره کرد. همچنین روزنامه اللواء لبنان در صفحه نخست خود با عنوان «روز بدبختی در اسرائیل» به شلیک دست‌کم ۲۰۰ موشک به اراضی اشغالی ظرف ۱۰ دقیقه اشاره کرد و نوشت که با وجود تلاش‌های آمریکایی برای رهگیری، اما موشک‌ها به اراضی اشغالی رسید.

توصیف شکست صهیونیست‌ها در رسانه‌های غربی

رسانه‌های آمریکایی و اروپایی که طی یک‌سال سپری شده از جنگ غزه، خصوصا پس از جنایات اخیر رژیم اشغالگر قدس در لبنان، تبدیل به ابزار‌ها و مجاری بازی روانی و تبلیغاتی غرب در تقابل با گفتمان اصیل مقاومت شده بودند، نتوانستند ابعاد گسترده عملیات وعده صادق ۲ و تبعات آن بر معادلات جنگ غزه را کتمان کنند. شبکه خبری سی‌ان‌ان در گزارشی اعلام کرد: موشک‌های ایرانی پایگاه هوایی نواتیم را در جنوب اسرائیل هدف قرار دادند.

براساس تجزیه و تحلیل موقعیت جغرافیایی سی‌ان‌ان، دو ویدئوی جدید نشان می‌دهد که تعدادی موشک ایرانی پایگاه هوایی نواتیم را در جنوب اسرائیل هدف قرار دادند. در این ویدئو‌ها ده‌ها رد موشک را می‌توان دید که به‌سمت این پایگاه اصابت می‌کنند. پت‌رایدر، سخنگوی پنتاگون گفت که حمله ایران به اسرائیل دو برابر بزرگ‌تر از حمله ایران در آوریل بود.

شبکه پی‌بی‌اس هم ضمن بی‌سابقه دانستن عملیات ایران در عمق استراتژیک اراضی اشغالی تاکید کرد: «ایران روز سه‌شنبه ده‌ها موشک به‌سمت اسرائیل شلیک کرد که با به‌صدا درآمدن آژیر‌های حمله هوایی در سراسر اسرائیل میلیون‌ها نفر به پناهگاه‌ها رفتند، درخشش نارنجی موشک‌ها در آسمان شب اسرائیل پخش شد.»

در این راستا، پایگاه خبری ــ تحلیلی میدل‌ایست‌آی نیز گزارش کرد: ایران روز سه‌شنبه، ساعاتی پس از آن‌که اسرائیل اعلام کرد که حمله زمینی به جنوب لبنان را آغاز کرده، موجی از موشک‌ها را به سمت اسرائیل شلیک کرد. صدا‌های انفجار در شهر‌های تل‌آویو و قدس شنیده شد و آژیر‌های خطر در سراسر اسرائیل (اراضی اشغالی) به‌صدا درآمد. در جریان این حمله، ارتش اسرائیل به شهرک‌نشینان دستور داد به مناطق حفاظت‌شده و پناهگاه‌ها بروند.

ایران؛ فخر امت اسلامی

عملیات وعده صادق ۲ روح جدیدی در کالبد مقدس مقاومت دمیده و قدرت ذاتی و عملیاتی فرزندان مقاومت را در مصاف با دشمنان قسم‌خورده بشریت به تصویر کشیده است. بدون شک ایران را باید فخر امت اسلامی و احیاگر این هویت گرانسنگ (به تعبیر رهبر معظم و حکیم انقلاب اسلامی) دانست. درست در شرایطی که تروریسم صهیونیستی-آمریکایی و شبکه رسانه‌ای وابسته به آن، مشغول وارونه‌نمایی صحنه نبرد غزه و لبنان و القای ناتوانی و ضعف جبهه مقاومت بود، این عملیات مقدس و موفقیت‌آمیز منظومه طراحی شده از سوی واشنگتن و تل‌آویو را در هم شکست. اکنون ملت‌های مسلمان، قدرت و صلابت جمهوری اسلامی ایران را الگویی برای دولتمردان خود تلقی می‌کنند. الگویی که بسط و گسترش آن، اصلی‌ترین پیش‌شرط تبلور مفهوم امت اسلامی خواهد بود. عملیات وعده صادق، نه‌تن‌ها مصداق یک پیروزی بزرگ و تعیین‌کننده در میدان جنگ با دشمنان، بلکه نماد عینی گذار به ساختاری جدید در منطقه خواهد بود: ساختاری که در آن کشور‌ها و ملت‌های مسلمان اهمیت پیوستگی و اتحاد در برابر تهدیدات عینی پیش روی جهان اسلام و توانایی خود در تبلور این اتحاد را بیش از هر زمان دیگری درک می‌کنند.

منبع: روزنامه جام جم

+